Kosár

Az autógumik leggyakoribb sérülései

Saját felméréseink is alátámasztják a más autószervizek és gumiszervizek véleményét, hogy a legtöbb problémát a kátyú és padka okozta oldalfal sérülések jelentik  az autógumiknál manapság. Ez nem csak hazánkban van így (pedig az éppen nem csodálatosnak mondható magyar útviszonyok esetén ezt gondolnánk), hanem Európa számos országában is. A nagyobb szervizhálózatok is hasonló eredményekről számoltak be.


5 autósból 1 cserél idő előtt autógumit a kátyú illetve padka okozta oldalfal sérülések miatt!

Talán a legmostohább sérülés ami a gumiabroncsok esetén előfordul az autógumik oldalfalának sérülése, ugyanis ebben az esetben az autógumi szinte azonnali cserét igényel. Sokszor azonnal elszökik a nyomás az abroncsokból. Ez ugyebár a legtöbb esetben a pótkerék igénybevételével jár, már amennyiben van autónkban pótkerék. A fiatalabb autókban is csak az úgynevezett mankókerekek találhatóak, vagy éppen csak egy defektjavító készlet, melyet egy oldalfal sérülés esetén nem valószínű, hogy fel tudunk használni.

Sajnos a fenti probléma mind a téli gumi, mind a nyári gumi használata során előfordulhat. Télen a havas, jeges, csúszos utakon a téli gumik ugyanúgy oldalfal sérülést szenvedhetnek, mint nyáron a tél okozta felfagyásos utakon a nyári gumik.

Nagyon jól szemlélteti a dolog jelentőségét, hogy Angliában a felmérések szerint ez a fajta "kényszer" autógumi csere 440 millió angol fontra rúg. És ez csak Anglia!

A képeken jól láthatóak azok az oldalfal sérülések az autógumikon, melyek a "mondhatni" szerencsésebb változatok. Ezekkel még el lehetett óvatosan jutni a gumiszervizekbe, hogy megoldást találjanak problémára.

Sajnos nem mindegyik végződik ilyen "szerencsésen".

Amennyiben ilyen jelenséggel taálkozunk a gumik oldalfalán, sajnos nem sok jóra számíthatunk!

 

Elég mostoha ez a fajta autógumi sérülés, és teljesen kivédeni talán nem is lehet. De íme 3+1 tipp, mire figyeljünk, hogy a lehető legkisebb eséllyel szembesüljünk a fenti problémával.

  1. Nagyon fontos (nem csak az élettartam miatt) az abroncsok megfelelő nyomása. Ezt ajánlott havonta egyszer kétszer ellenőriztetni. ezzel nem csak az élettartamát növelhetjük gumiabroncsainknak, de az alacsonyabb nyomáson üzemeltetett autógumik sérülékenyebbek is!
  2. Próbáljuk figyelni az úton lévő kátyúkat és egyéb tárgyakat. Amennyit csak lehet, próbáljuk kikerülni őket, illetve a lehető leglassabban, legóvatosabban átkelni rajtuk, ezzel is minmálisra csökkenteni az autógumik sérlésének lehetőségét
  3. Amennyiben a lehetőségeink engedik, érdemes erősített oldalfalas abroncsot vásárolni (XL, RF). Kis mértékben igaz, de a nagyobb terhelhetőségű abroncsok (ugyanazon méret esetén) kissé ellenállóbbak az ilyenfajta  sérülésekkel szemben.

+1. Egyes gyártók esetén elérhető már  kátyú és padka sérülés esetére különböző biztosítási forma. Érdemes ezeket is figyelembe venni.

Amennyiben szeretne többet tudni gumiabroncsairól, ajánljuk figyelmébe Az autógumikról általában című cikkünket!

Kérdés esetén szakértő Ügyfélszolgálatunk áll a rendelkezésükre!

© Web:
Adatkezelési beállítások

Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.