1. Hazánkban az autóvezetők 40%-a nem tudja pontosan, hogy mikor kell lecserélnie a gumiabroncsokat. 
Egy reprezentatív felmérés szerint a 18-70 év közötti autóvezetők 40,8%-a –helytelenül- nem a hőmérséklettől teszi függővé az a téli gumik, illetve nyári gumik szezonális cseréjét, azaz nem a –talán most már elcsépeltnek tűnő- +7°C hőmérsékleti határ alatti, vagy feletti napi átlag hőmérsékletet veszik figyelembe. Jellemző hiba volt többek között, hogy megszokás szerint egy adott hónapban cserélik a gumiabroncsokat az autósok, az időjárástól függetlenül.
Kifejezetten a téli gumik lecserélését illetően az arány valamivel jobb, azonban még mindig túlságosan magas: az autóvezetők 36%-a nincsen tisztában a 7°C fok alatti hőmérséklet jelentőségével. Csupán a számokat tekintve a helyzet nem tűnik drasztikusnak, de gondoljunk csak bele, hogy egy baleset esetén elég egyetlen nem megfelelő autógumikkal felszerelt gépkocsi!
2. Sok autós akkor cseréli le gumiabroncsait, amikor azok már rossz állapotban vannak – azonban nincsenek tisztában azzal, hogy mikortól rossz az autógumik állapota.
Az autóvezetők 46%-a akkor cseréli az abroncsokat, amikor azok már rossz állapotban vannak. Azonban ennek a csoportnak több mint 60%-a nem, vagy rosszul tudja mikor kerül már rossz állapotba az abroncs a profilmélység alapján. 
3. Biztonsági szempontból fontosabbnak tartjuk a gyerekülést a téli gumiknál.
Gyermekeink biztonsága talán a legfontosabb tényező a világon, de mi a helyzet a közlekedésben résztvevő többi ember, illetve saját magunk biztonságával. Természetesen ez közvetett módon gyermekeink biztonságára is kihathat, legyen gyerekülés, vagy gyerekülés nélküli gépkocsiról szó!
Íme, a válaszadók átlagos prioritási listája, ha a biztonságos közlekedésről van szó:
1. fékek állapota
2. menetstabilizáló rendszer
3. biztonsági öv
4. fényszórók, lámpák állapota
5. életkornak, testsúlynak megfelelő gyerekülés
6. lengéscsillapítók állapota
7. téli gumi
8. légzsákok
9. ABS
4. A magyar autóvezetők véleménye szerint a megfelelő autógumi használata fontosabb a taxik esetén, mint a személyautókon.
Érdekes meglátás, mely érdekes kérdéseket vethet fel. A mindennapi forgalmat tekintve hány személyautó jut egy taxira? Vagy éppen az elmúlt egy évben hányszor ültünk taxiba, és hányszor a saját autónkban, vagy máséban?
Forrás: gumipiacmagazin.hu