A kellően figyelemefelkeltő cikk neve után, jogosan gondolhatnánk sokan, hogy ezeknél valami nem stimmel! Pedig nincs semmi félrevezetés a dologban.
A Yokohama autógumik (elsősorban főleg a WTCC versenyekre szánt 2014-es gumiabroncsok) gyártásánál, narancsolajat használnak fel. A Japán autógumi gyártó vállalat 2006 óta kizárólagos beszállítója a WTCC versenyeknek, tavaly előtt pedig 2015-ig hosszabította kizárólagos gumiabroncs beszállítói szerződését.
Az idei szabályváltozások miatt, szélesebb és nagyobb autógumik beszállítása válik szükségessé, amelynél a Yokohama autógumi gyártó már az új ECO technológiát alkalmazza.
Az autógumi gyártásnál gyakorlatilag köztudott, hogy bizonyos mennyiségben kőolaj származékot is felhasználnak. A környezettudatos autógumi gyártás végett a Yokohama már évekkel ezelőtt valamilyen helyettesítő megoldás után nézett, amit alkalmazni lehet az autógumik gyártásánál, és kiválthatja a kőolaj származékokat.
Érdekes lehet, hogy az autógumi gyártás során a mérnökök hogyan jutottak el a narancsolajhoz, de ezt valószínűleg nem fogjuk megtudni.
A mérnökök szerint a narancsolaj nemcsak kiváltja az autógumi gyártás során a kőolaj származékokat, hanem még javítja is azok tulajdonságát.
A narancsolaj „egyenlőre” nem váltja ki teljes egészében az autógumi gyártásánál használt kőolaj származékot, mivel csak az autógumi futófelületének keverékébe kerül. Ennek ellenére a Yokohama nyugodtan nevezheti ezeket autógumikat környezettudatosnak, hiszen a narancsolaj csökkenti az autógumik gördülési ellenállását is, ezáltal az üzemanyag fogyasztást is. Ezzel összefüggésben a narancsolaj keverékkel készült autógumik esetében a keményebb keverék esetén is elérhető a megfelelő tapadás, így nőhet a gumiabroncsok élettartama is.
Záró szóként azért érdemes tudatosítani magunkban, hogy a narancsolajjal készült autógumik esetében nem kell attól tartani, hogy egy erősebb gázadást követően, a kipörgő kerekek narancs illattal árasztják el a levegőt!