Terepgumi kell, de milyen?!
A terepgumiknak (vagy egyenlőre nevezzük terepjáró gumiknak) 3 fő típusát különböztetjük meg.
Terep gumi
1. Főként közúton használt autókra tervezett terepjáró gumi: Majdnem minden gyártó kínálatában megtalálhatóak a finomabb kidolgozású, csendesebben futó autógumik, melyek nagyon sok esetben hasonló, vagy ugyanolyan mintázattal rendelkeznek, mint az egyes személyautó gumiabroncsok. Gyakorlatilag a manapság egyre népszerűbb városi terepjáróktól (SUV-któl) egészen a pick-up felépítésű gépkocsikon át, az vérbeli terepjárókig nagyon sok gépkocsira felszerelhetőek, ennek megfeleleően széles méretválasztékban gyártják. Mintázatukból fakadóan kevésbé alkalmasak még a könnyebb terep viszonyokon való közlekedésre sem, de ez a mintázatuktó függően változhat. Ezeknél a terep gumiknál sok esetben gyártanak téli gumi, nyári gumi, vagy esetleg kifejezetten négyévszakos változatokat. Pl.: Pirelli Scorpion Verde, a Continental ContiCrossConatct UHP, a Michelin Latitude Sport 3 abroncsok.
Itt kell megemlítenünk, hogy ezeknél az abroncsoknál gyakran megtalálható az M+S jelölés a terepgumik oldalfalán. Sokan emiatt a jelölés miatt téli gumiabroncsnak mondják ezeket a terepgumikat, de ez nem igaz. Az M+S jelölés alapvetően a gumiabroncsok egyik tulajdonságára utal. Az M+S (Mud&Snow, azaz hó és sár tűrő) jelölés az abroncs jó sárban és hóban tanusított viselkedésére utal (könnyen kiveti magából a havat, és a sarat). Emiatt a jelölés végett elfogadják ezeket az abroncsokat (amelyiken az M+S jelölés megtalálható) sok országban téli gumiként. Fontos, hogy ezeknek az abroncsoknak az össztétele nem azonos a téli gumiabroncsokéhoz.
2. A félig terep, félig közúti használtra fejlesztett terepgumik, az úgynevezett All Terrain, vagy A/T terepgumik. Ezek a terepgumik általában fele-fele arányú közúti és terepen való közlekedéshez lettek kialakítva. Kissé zajosabbak országúti társaikhoz képest, de a könnyebb, vagy kissé nehezbb terepen sem okoznak használójának csalódást. Szinte mindegyik A/T terepgumi M+S jelölésű, és némelyik rendelkezik alpesu szimbólummal is, így utóbbiak akár téli abroncsként megállhatják a helyüket. Ezeket az abroncsokat már kevesebb gyártó gyártja, de még így is széles választékuk elérhető az autógumi forgalmazók palettáján. A gyártók kínálatukban főként nyári gumiként jelölik, és talán közelebb is állnak hozzájuk. Sajnos téli használat esetén hajlamosak rugalmasságuk elvesztésére (kikeményedhetnek), így jeges, havas körülmények között okozhatnak meglepetéseket. Pl.: BF Goodrich All Terrain T/A KO2, Yokohama Geolandar A/T G015, Pirelli Scoprion All Terrain Plus
3. Az igazi terep gumik. A vérbeli terepgumik (Mud Terrain, vagy M/T jelölés) robosztus mintázatuknak köszönhetően 80-90%-ban terepen való közlekedésre lettek fejlesztve, így még a legmostohább körülmények sem okoznak problémát neki. Széles és mély mintázatuk végett a legnagyobb sárban is megállják a helyüket. Alapvetően ők is alkalmasak téli guminak az M+S jelölés miatt, de még az All Terrain terepgumikhoz képest is rosszabb tulajdonságokkal rendelkeznek téli körülmények között. Igazi terepgumiként csak kevés gyártó kínálatában elérhetőek, azon belül is főként a márkásabb abroncsokat ajánljuk Ügyfeleinknek. Méret választékuk közel azonos az All Terrain terepgumikéval. Pl.: BF Goodrich Mud-Terrain T/A KM3, Yokohama Geolandar M/T G003, General Grabber X3
Az All Terrain, vagy Mud Terrain abroncsok általában erősített oldalfallal készülnek, számolva a nehéz terepeken várható külső behatásokra (sziklás, tüskés viszonyok stb.). Sok esetben fehér oldalfallal, azaz fehér feliratú oldlafallal készülnek, mely nagyon sok terepgumi esetén egyedi megjelenést kölcsönöz a gépkocsiknak.